Facebook blijft een interessant kanaal

Vraag jij je af of Facebook uitbesteden nog zin heeft? Facebook is en blijft nog altijd een interessant kanaal. Het aantal gebruikers is wel afgenomen, maar dat is met name bij de jongste generatie. Ondanks deze verschuiving zijn er nog altijd ruim 10 miljoen actieve Facebook gebruikers. Dat zijn voldoende gebruikers om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen.

Je doet er goed aan om Facebook uit te besteden als je zelf niet goed weet wat je moet plaatsen. Of er geen tijd voor hebt, geen zin aan hebt of het gewoonweg vergeet. Dat is erg zonde, want je doelgroep is hier dus nog altijd te vinden. Daarmee blijft Facebook een goed marketing kanaal om nieuwe potentiële klanten aan te trekken en om in beeld te blijven bij jouw huidige volgers.

Facebook Uitbesteden

Betere positie in Google

Het is nooit officieel bevestigd door Google zelf, maar diverse testen van SEO-guru’s wereldwijd hebben het aangetoond: actieve Social Media accounts hebben een positieve invloed op de ranking van je website in Google. Hierbij geldt wel dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Kwaliteit en relevantie is nog altijd één van de belangrijkste rankingfactoren van Google en dat geldt hiervoor niet anders.

Als het alleen gaat om aantallen, maar waar weinig interactie mee is, zal het niet goed uitpakken. Veel volgers stoppen dan met volgen en dat kan nadelig uitpakken. Bottomline: Als je focust op het creëeren en delen van kwalitatieve content, dan bewandel je altijd het juiste pad.

In beeld blijven

Facebook is een interessant kanaal om in beeld te blijven bij de volgers van jouw Facebook pagina. Ze hebben een keer de keuze gemaakt om jouw pagina te vingen. Ze volgen je natuurlijk niet voor niets. Ze hebben interesse in je diensten of producten en vinden het leuk om hiervan op de hoogte gehouden te worden. Het is belangrijk dat je laat zien wat er speelt. Je kan laten zien dat je nog actief bent en zorgen dat ze je niet vergeten. Op het moment dat ze datgene nodig hebben wat jij aanbied is de kans groter dat ze op dat moment aan je jou denken en voor jou kiezen.

De variatie hierin is wel enorm belangrijk. Alleen maar aanbiedingen plaatsen werkt niet. Als je dat doet dan vallen de echt leuke aanbiedingen niet meer op en dan is het effect van de ‘echte’ aanbieding weg. Variëren door verschillende soorten content en boodschappen te plaatsen houdt je het interessant en blijft het leuk om je pagina te blijven volgen.

Meer likes/volgers

Doordat je relevante, leuke en/of interessante berichten plaatst krijg je automatisch meer interactie. Hierdoor ben je in meerdere tijdlijnen zichtbaar en vergroot je daarmee de kans op nieuwe pagina-likes. Mensen liken sneller een pagina als één van hun FB vrienden de pagina ook al volgt. Je kan er zelfs voor kiezen om berichten te sponsoren, zodat je zeker weet dat je bij je volgers (en hun vrienden) in beeld komt.

Facebook uitbesteden aan mij

​Als je Facebook uitbesteedt aan mij, dan zorg ik voor een constante plaatsing van Facebook berichten. Dit zullen relevante berichten zijn die goed bij het product of dienst passen. Doordat er meer interactie is, zullen nieuwe pagina likes snel volgen.

Naast het plaatsen van de berichten denk ik mee voor leuke acties (die legaal zijn in Facebook) en vraag ik regelmatig proactief naar foto’s die je bijvoorbeeld tijdens het werk kan maken, waar ik niet zelf aan kan komen.

Ik geef toestemming dat deze persoonsgegevens worden verwerkt om contact met mij op te nemen, zoals omgeschreven in de privacyverklaring.